- Thread starter
- #341
Yes. I'll give it a few weeks and if I feel comfortable that everything is working properly, I'll reconnect it.If the issue stays fixed, will you reinstall the speed calibration unit to see if it comes back?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.
Yes. I'll give it a few weeks and if I feel comfortable that everything is working properly, I'll reconnect it.If the issue stays fixed, will you reinstall the speed calibration unit to see if it comes back?
Having owned both, the LX570 is as much better all around than the LX470 as the 80 is better than the 60. And the extra horses are really there, it's not advertising BS.I'd be lying if I said I didn't just shop the s*** out of 200s this last weekend.
I think we'll add some cooling seats to Gerry and at that point, what's the difference besides an extra 150 HP?
Not helpful! I'm trying to save myself money!Having owned both, the LX570 is as much better all around than the LX470 as the 80 is better than the 60. And the extra horses are really there, it's not advertising BS.
Just my humble opinion.
I'll buy that ARB front bumper off your current LX to start the fund for a 570...Not helpful! I'm trying to save myself money!
You would as always regret it.Not helpful! I'm trying to save myself money!
We have both and still take the 100 almost everywhere we go. Those arm rests are just the best things ever for road trips.You would as always regret it.
Imagine if you had a really nice 80 with a couple problems... But you sold it 10 years ago before the value went way up. That's basically what you have now.
That having been said... I would sell my 100 for a 200. Yep.
Land Cruiser ownership ≠ saving money. Just sayin'...Not helpful! I'm trying to save myself money!
We have both and still take the 100 almost everywhere we go. Those arm rests are just the best things ever for road trips.
We’ve been trying to figure out which one we would trade in if we ever got something newer and we think we would trade in the 200.
Sounds like you need to supercharge the LX...I'm sure I'd regret it. Even my Ms loves the 100 and is constantly reminding me about "the devil you know", having gone through it and maintained it so thoroughly.
But that extra 150HP...
That 150hp is REAL nice lol. If I could drop the 3ur into my 100, it would be perfect.I'm sure I'd regret it. Even my Ms loves the 100 and is constantly reminding me about "the devil you know", having gone through it and maintained it so thoroughly.
But that extra 150HP...
There y'all go costing me money again.
If I wasn’t terrified that a supercharger would kill my engine I’d seriously consider it.But think of all the savings of just adding the supercharger and not needing to work through the whole vehicle again!
Bonjour,Ce matin, j'ai installé les 2 nouveaux faisceaux ABS arrière. J'ai opté pour la marque "WVE" sur Rock Auto car certains messages ici mentionnaient le retrait des pièces Denso des boîtes WVE. Je ne pense pas avoir eu autant de chance, car je n'ai trouvé Denso nulle part sur les pièces, mais je n'ai pas trouvé d'autres marquages non plus. Mais les supports étaient corrects et ils avaient le bon nombre de "placeholders" en plastique à enfoncer. J'ai dû ajuster la position de certains des clips juste pour donner la bonne quantité de mou ici et là. Il m'a fallu environ 30 minutes pour faire la paire, ce qui comprenait 2 minutes de surveillance, 30 secondes pour faire s'effondrer le connecteur du faisceau côté droit, 2-3 minutes de jurons et 5 minutes de contorsion pour choisir péniblement le plastique restant du connecteur mâle côté capteur d'origine.
Avant de remplacer la batterie, j'ai débranché la batterie pour obtenir de nouvelles mesures sur le tableau de bord (et finalement sur Tech Stream). À ma grande déception, dès que j'ai mis le camion en marche pour sortir du garage, les voyants VSC se sont rallumés. 2 minutes de jurons supplémentaires.
Ensuite, j'ai connecté TS pour voir si je me bats toujours contre les mêmes codes. Curieusement, ce n'est pas le cas ! Je n'ai montré que C1336, qui était "Zero Point Calibration Deceleration Sensor Undone" ou quelque chose de similaire.
View attachment 3808973
View attachment 3808974
J'ai fait une recherche sur Google, trouvé un fil de discussion, fait un nouveau ZPC, et tout va bien ! Plus de voyants sur le tableau de bord et mon voyant VGRS s'est comporté correctement (dans la mesure où il s'est éteint après avoir fait quelques verrouillages et atteint 25-30 MPH dans le quartier. C'est bien car il revenait à chaque cycle de clé la semaine dernière et ne disparaissait pas pendant quelques kilomètres à 50-60 MPH.
J'ai également trouvé un voyant éteint dans mon hayon pour le feu de recul. Je pensais avoir de la chance et que cela éteindrait le voyant d'avertissement « feu stop éteint » sur le tableau de bord, mais rien à voir.
Quoi qu'il en soit, je pense que nous sommes en meilleure forme aujourd'hui qu'hier. Si quelque chose change, je le mettrai à jour ici.
Donc, pour résumer la réparation de mon camion : je n'en suis pas vraiment sûr. C'était soit une combinaison d'erreurs très coïncidentes qui ont abouti au même résultat (pas de 5ème), soit le camion est tellement en contact avec lui-même qu'un élément en panne a fait penser aux autres éléments qu'ils étaient également en panne. Les remplacements réels effectués étaient les suivants : nouvelle transmission (pas de réparation), nouvel ECM (réparation temporaire), nouveaux capteurs de vitesse, interrupteur L4, faisceau externe, 86 d'étalonnage de vitesse (actuellement réparé), faisceaux ABS arrière et ZPC (actuellement réparé sans feux).
Good morning,
I am in France, I have just reread the whole discussion because I have a similar problem on a hdj 100 (diesel) from 2005. 5 speed gearbox a750f
After 15 kilometers of driving, engine warning light, the Toyota no longer shifts into fifth gear.
I check the resistance of the solenoid valves, it's good, but I have a doubt, since the problem only occurs when hot.
When in doubt, I change gearbox, I drive 15 kilometers, engine light, more than fifth.
I change the engine computer, the fault returns but systematically after 35 kilometers.
I have a techstream error code 62(3).
The gearbox harness on an hdj 100 is part of the engine harness, it is only one element, it is not easy to find.
So, following your information, I'm going to test the speed sensor on the transfer, if that doesn't change anything, the gear shift control...
The thing is that each time you have to travel at least 40 kilometers to check.case.
Merci, je vais regarder cela de plus près.Salut la France !
Vérifiez définitivement les 2 capteurs sur une transmission et les 2 interrupteurs à l'arrière de la boîte de transfert. J'ai fait une inspection visuelle rapide de l'ancien faisceau de câbles l'autre jour et j'ai trouvé une zone où un court-circuit aurait pu être possible. En remontant en arrière, je crois que c'était le connecteur du commutateur de prise en charge L4 de la voiture de transfert.
Je ne reconnais malheureusement pas les codes que vous affichez.
Salut France!
Vérifiez absolument les 2 capteurs sur une transmission et les 2 interrupteurs à l'arrière de la boîte de transfert. J'ai fait une inspection visuelle rapide de l'ancien faisceau de câbles l'autre jour et j'ai trouvé une zone où un court-circuit aurait pu être possible. En remontant la piste, je pense qu'il s'agissait du connecteur du contacteur de prise de courant L4 de la voiture de transfert.
Je ne reconnais pas les codes que vous montrez, malheureusement.
View attachment 3813093