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Jun 17, 2025
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Deutschland
Hallo, mein Name ist Alex und ich komme aus Deutschland. Ich habe mir vor knapp zwei Jahren einen Land Cruiser 100 1HD FTE (Baujahr Ende 2002) gekauft. Er ist das Facelift, hat aber noch das A442F 4-Gang-Getriebe. Ich habe ihn zum Overlander umgebaut. Allerdings habe ich kürzlich in den Bergen ein Hitzeproblem festgestellt. Wo kann ich mein Problem am besten posten? Hier? Oder in einem anderen Thread?

Regards Alex.

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Hello, my name is Alex and I'm from Germany. I bought a Land Cruiser 100 1HD FTE (built in late 2002) almost two years ago. It's the facelift, but still has the A442F 4-speed transmission. I converted it into an overlander. However, I recently noticed a heat problem while driving in the mountains. Where is the best place to post my problem? Here? Or in another thread?
 
So you experienced overheating when going uphills only? Is it your engine overheating or transmission? Or maybe both?
 
Du hast also nur beim Bergauffahren eine Überhitzung festgestellt? Liegt es an der Überhitzung des Motors oder des Getriebes? Oder vielleicht an beiden?
I'm not entirely sure. The transmission officially only overheats at 150 degrees, when the transmission oil light comes on. But the engine is normally always on the yellow line (see picture). If it is pushed a bit, it goes to the blue line and usually stays there. Today, however, because of the long uphill drive, the contact sensor reading went up to 80.5 degrees and then the engine water temperature also went up to the red line. So I stopped and let it cool down at a slightly higher idle. (As I said, the transmission temperature sensor is just a contact sensor on the gearbox outlet.)

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I’d recommend for you to check the ff:
• how is your radiator’s coolant color? Is clear or dirty? When was the last time (mileage and years) you serviced your coolant fluid? How is the level of your coolant? Any coolant leaks anywhere?
• if you try to spin your radiator fan, do you feel a little resistance or no resistance at all? When was the last time (mileage and years) your fan clutch was replaced?
• when was the last time (mileage and years)) your water pump was replaced?
• how is your engine oil level?
 
You have come to the right place to ask technical questions and post your issues. Welcome to IH8Mud.

I had a similar issue in another truck and discovered my radiator core was very clogged.
 
Ich würde Ihnen empfehlen, das FF zu überprüfen:
• Welche Farbe hat das Kühlmittel Ihres Kühlers? Ist es klar oder schmutzig? Wann wurde das Kühlmittel das letzte Mal gewartet (Kilometerstand und Baujahr)? Wie ist der Kühlmittelstand? Gibt es irgendwo Kühlmittellecks?
• Wenn Sie versuchen, Ihren Kühlerlüfter zu drehen, spüren Sie einen geringen oder gar keinen Widerstand? Wann (Kilometerstand und Baujahr) wurde Ihre Lüfterkupplung das letzte Mal ausgetauscht?
• Wann (Kilometerstand und Jahre) wurde Ihre Wasserpumpe das letzte Mal ausgetauscht?
• Wie ist Ihr Motorölstand?
Bis auf den Viskolüfter wurde in den letzten zwei Jahren alles am Kühlsystem ausgetauscht. Der Kühlmittelstand ist kalt, in der Mitte des Druckbehälters; warm ist er maximal. Der Ölstand ist fast voll. Der Viskolüfter dreht sich mit etwas Widerstand (bei warmem Motor), und ich wollte ihn heute (bei kaltem Motor) noch einmal drehen.
 

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