VNT turbo on an old diesel engine

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Jan 6, 2025
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In the next couple of months or by the end of this year I will be trying to get more power out of the 2LT as reliably as possible. I already did a turbo swap from a CT20 to a CT9 from the Toyota Hiace. The power and torque increase is noticeable at lower rpms which is exactly what I wanted. Now in search for more power I am thinking about putting in a vaccum operated GT18V VNT turbo. I would control the VNT turbo by a dawes and a needle valve so it would all be completely mechanical without the use of electronics. The only thing I have to do now is to fit a larger exhaust and an intercooler before getting to the VNT turbo swap. I will be posting pics and updates about this so if anyone has any questions feel free to ask.
 
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Ciao, se vuoi fare un aggiornamento più semplice puoi usare il VNT 25 dell'Alfa Romeo JTD 2.4.
L'attuatore è comandato dalla pressione del turbo stesso,io lo montai parecchi anni fa su lj70 con intercooler e ricordo ottime prestazioni, buon tiro ai bassi regimi ,a partire da poco sopra il minimo fino a 4500 giri/min con ottima spinta sconosciuta alla ct20.
Ovviamente dopo aver adeguato la portata del gasolio e la regolazione dell'LDA.
Ti consiglio un radiatore per l'olio,il 2LT scalda parecchio e se lo sfrutti a fondo la pressione tende a scendere a livelli troppo bassi.
 
Ciao, se vuoi fare un aggiornamento più semplice puoi usare il VNT 25 dell'Alfa Romeo JTD 2.4.
L'attuatore è comandato dalla pressione del turbo stesso,io lo montai parecchi anni fa su lj70 con intercooler e ricordo ottime prestazioni, buon tiro ai bassi regimi ,a partire da poco sopra il minimo fino a 4500 giri/min con ottima spinta sconosciuta alla ct20.
Ovviamente dopo aver adeguato la portata del gasolio e la regolazione dell'LDA.
Ti consiglio un radiatore per l'olio,il 2LT scalda parecchio e se lo sfrutti a fondo la pressione tende a scendere a livelli troppo bassi.
Hi, if you want a simpler upgrade, you can use the VNT 25 from the Alfa Romeo JTD 2.4.
The actuator is controlled by the turbo pressure itself. I installed it several years ago on an LJ70 with an intercooler, and I remember excellent performance, good low-end torque, starting from just above idle up to 4500 rpm, with excellent thrust, unlike the CT20.
Obviously, after adjusting the diesel flow rate and adjusting the LDA.
I recommend an oil radiator; the 2LT gets quite hot, and if you push it too hard, the pressure tends to drop too low.
 

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